Update uit Bangkok

5 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Inmiddels zijn wij alweer een paar dagen in Bangkok, dus tijd voor een update van de weblog.

Het is hier prima vertoeven en we vermaken ons prima. Het appartement op de 10e verdieping van de Diamond Tower is netjes en van alle gemakken voorzien. We hebben zelfs twee badkamers en de airco draait op volle toeren. De temperatuur hier is zo rond de 38 graden, dag en nacht.. net als de laatste dagen in Nederland. Dus zweten als otters zodra je buiten loopt, maar gelukkig hebben wij een wasmachine tot onze beschikking dus regelmatig wassen en omdat het ’s nacht ook zo warm is zijn de kleren de volgende dag al weer droog.

Om ons te verplaatsen hebben we de eerste dag meteen een 15 ritten pas gekocht voor de metro. De BTS skytrain wordt deze genoemd en is te vergelijken met een monorail. Een trein die over hoog boven het verkeer door de stad rijdt. De vele stations waar de trein stopt maakt het eenvoudig heen en weer te reizen door de stad. Inmiddels heb we dan ook al meer dan de helft van de 15 ritten opgebruikt. Daarnaast hebben we ook veel kilometers gelopen om Bangkok en zijn vele mogelijkheden te verkennen.
Bangkok is echt een stad met een mix van oude huizen en gebouwen en ineens een hyper modern winkel centrum. Er zijn vele luxe restaurants in de stad, maar ’s avonds staan er overal op de trottoirs de lokale bevolking met karretjes eten te verkopen, het zogenaamde street food.

Chatuchak Weekend Market
Zaterdag zijn we naar de geweest. Volgens velen is dit de moeder van alle markten, de grootste markt van de wereld. Er wordt gezegd dat er 200.000 bezoekers per dag komen, zaterdag en zondag. Hier kan je echt van alle kopen, alles van rommel tot rijkdom. Oud ijzer tot edelmetaal. Natuurlijk ook hier veel eetstalletjes en misschien nog wel het mooiste van alles is de vele verschillende mensen bekijken.

Grand Palace en de Wat Pho
Vandaag, zondag, zijn we naar het Grand Palace en de Wat Pho tempel geweest. Daarvoor moesten we eerst me de skytrain tot bijna de laatste halte, daar overstappen op een andere skytrain voor nog eens zes haltes. Vanaf die halte overgestapt op een taxi boot. Natuurlijk was het ontzettend druk bij het paleis, wat het is volgens mij ook wel toeristenattractie nummer 1. Maar ook voor ons, eentje waar je geweest moet zijn. Na het bezoek het gigantische complex van het koninklijke paleis nog een flinke wandeling in de vochtige warmte richting de Wat Pho tempel, waar een gigantische liggende boeddha te zien is.

Na de nodige dosis cultuur opgesnoven te hebben de terugreis begonnen, dus eerst lopen naar de pier voor de taxi boot en daarna de rit terug met de skytrain. Deze keer echter halverwege gestopt op station Siam, een van de meest moderne gebieden van Bangkok. Daar hebben we een heerlijke Thaise maaltijd genoten in het ene restaurant, een nagerecht in een ander en afgesloten met een koffie bij Starbucks.

Resumé, alles okay hier.

Groeten uit een tropisch Bangkok

1. Rachel:
    6 juli 2015
    Leuk te zien dat jullie het naar jullie zin hebben! Hebben jullie geen Tuk Tuk genomen als vervoermiddel? Veel plezier in het land van de glimlach! Mis jullie wel hoor
  2. Marleen:
    7 juli 2015
    Leuk! Veel plezier nog, geniet van jullie mooie reis