Bye Bye Bangkok.

9 juli 2015 - Patong, Thailand

Maandag en dinsdag hebben we heerlijk rustig aan gedaan, eigenlijk de hele vakantie al. Eén van de dingen die we maandag gedaan hebben is een heerlijke traditionele Thaise massage van een uur. We hadden al eerder een keer een massage gedaan, dichter bij ons appartement in de buurt, maar dat was meer een combinatie van voet en nek massage.

Traditonele Thaise Massage.
Nu dus een full body massage voor ons drieën. Bij binnenkomst worden eerst heerlijk je voeten gewassen en daarna wordt je verder geleid naar de massage ruimte. Even omkleden in ruim en comfortabel zittend broek en shirt en dan overgeven aan de dingen die gaan gebeuren. De masseuse gebruikt handen, voeten en ellebogen om je op verschillende manieren te masseren. Rekken en strekken, buigen of barsten.
Heerlijk relaxed.

Vertrek uit Bangkok
Vandaag, woensdag is de dag van vertrek uit Bangkok. We vliegen deze keer via Don Mueang, het tweede vliegveld van Bangkok, naar Phuket. Malisa van wie wij het appartement in Bangkok gehuurd hadden heeft voor ons een taxi geregeld die ruim op tijd al bij het appartement op ons staat te wachten. De rit zelf verloopt zonder problemen, de verwachte verkeersproblemen op het midden van de dag blijven gelukkig uit. We arriveren dan ook ruim op tijd, eigenlijk te vroeg, op het vliegveld. De check-in van Air Asia is nog niet geopend voor onze vlucht. Dan maar even verder op een stoel gezocht en gewacht tot onze check-in open gaat.

Gelukkig geen problemen bij het inchecken. Fantastisch toch dat je in Nederland deze goedkope binnenlandse vlucht kunt boeken en ondanks problemen met het ingevoerde e-mail adres niet online kon inchecken, maar dat dus helemaal geen probleem hoeft te zijn.

Technisch probleem.
Het vliegtuig komt met vertraging aan op het vliegveld, we halen dus nooit en te nimmer de geplande vertrek tijd. Voor ons geen probleem, maar je zult maar een aansluitende vlucht hebben, die ga je dan geheid missen. Met de nodige vertraging mogen we dan eindelijk aan boord en daar wachten we nog bijna drie kwartier. Grondpersoneel loopt af en aan de cockpit in, waarna uiteindelijk wordt omgeroepen dat het vliegtuig een technisch mankement heeft, dat niet opgelost kan worden, en wij van vliegtuig moeten wisselen. Van gate 34 naar 71 en daarna met de bus naar het andere vliegtuig. We vertrekken om 17:00 in plaats van 15:20 uur.

Phuket
De vlucht neemt slecht een uurtje in beslag en verloopt zonder problemen. De koffers zijn gelukkig ook meegekomen bij de wisseling van het vliegtuig. De contactpersoon van ons hotel opgezocht en dan richting het hotel. Deze rit neemt een uur in beslag. Af en toe kijk ik om mijn telefoon om te zien hoe ver het nog is en hoe lang het ongeveer nog gaat duren. Als wij bijna op de plek van bestemming zijn lijkt het alsof onze chauffeuse een ander hotel/locatie in gedachten heeft dan die ik op mijn telefoon in de gaten houd. Als ik haar vraag zegt ze tocht zeker te zijn van de bestemming, maar op aandringen van mij besluit ze dan toch maar even te bellen met het hotel. Dan blijkt dat ik inderdaad gelijk heb en zij ons bijna bij een ander hotel zou hebben afgezet.

Op de plaats van bestemming aangekomen verloop het inchecken vlotjes en kunnen wij naar onze kamer. Deze bevindt zich in een ander gebouw en daarvoor moeten we naar de overkant, door een nauw straatje. Ik wist dat ik een grote kamer geboekt had, maar zo groot. Je hebt hier bijna navigatie nodig om niet te verdwalen als je van de woon- naar de slaapkamer gaat, zie foto’s.

Na de kamer verkend te hebben gaan we even naar buiten en zoeken een restaurantje voor ons verlate avondeten.

Inmiddels is het alweer bijna middernacht als dit verhaaltje af is.
Morgen bij daglicht op onderzoek uit in Phuket/Patong.

Warme groeten uit Thailand van ons drieën.