Weekend & Jesse's Verjaardag

20 juli 2015 - Legian, Indonesië

De laatste week vakantie en laatste dagen Bali zijn inmiddels aangebroken. Onnodig te zeggen dat we ons hier prima vermaken. Het weer is hier heerlijk, de zon schijnt elke dag en temperatuur is goed te doen hier.

We zijn vorige week vrijdag uitgenodigd om naar het Kuta Heritage Hotel te komen waar Baga, de zoon van Wayan assistent director is. Vanaf het dak (zwembad en restaurant) heb je daar een bijzonder mooi uitzicht over het strand en de zonsondergang. Daar hebben we dus genoten van een drankje en later ons avondeten daar gegeten samen het hem. Hij verteld ons dat er ’s avonds een soort bijeenkomst is van de lokale mensen in het ‘dorpshuis’ hier Banjar genoemd. Daar komen de mensen bij elkaar voor eten, drinken en wordt er muziek gemaakt om zo het jeugdwerk te steunen. Daar zijn we dus later die avond naar toegegaan.

Verschillende bandjes treden op, van minder goed tot goede kwaliteit. Gelukkig ook veel Engelstalige muziek zodat wij er ook nog iets van meekrijgen. Wij zijn de enige toeristen en ik ben de enige blanke in de zaal. Baga’s vriendin Devi is er ook en later komt ook Rachmi, vriend van Baga en gitarist van de hier zeer populaire band XXX (triple X)  Baga treedt eerst een keer op het zusje en broertje van Devi.

Later die avond, na de nodige Bintangs, treden Baga en Rachmi als gelegenheids formatie nogmaals op. Het was erg gezellig die avond en het rond de klok van half twee als we terug zijn in het hotel om te gaan slapen.

Jesse's Verjaardag

Vandaag, maandag, is het Jesse ’s verjaardag. Voordat we naar het strand gaan hebben we twee grote pizza’s besteld en afgesproken dat deze op tegen half 3 op het strand bezorgd worden. Op het strand aangekomen wordt Jesse door de mensen daar gefeliciteerd en zoals gepland eten we samen met de locals op het strand om half drie de pizza’s. Wayan, Jenny en de familie van Pinky zijn er allemaal bij.

Er komt zelf een barong (google het maar) op het strand van de groep waar Pinky onderdeel van uitmaakt op het strand. Zij komen naar ons toe om een soort van dans met muziek te doen. Daarna gaan ze verder het strand over om geld in te zamelen voor het jeugdwerk. Jesse krijgt een T-shirt van Pinky’s vader en Pinky komt later zelf nog met een doos met chocolade voor Jesse, een soort van mini taartjes. Een aantal biertjes gedronken met de vader van Pinky. Pizza en bier met de locals op het strand van Legian, een fijne manier om je verjaardag te vieren ver van huis… toch?

Deze avond hebben we nog een verrassing voor Jesse. We hebben, in samenwerking met Baga, gereserveerd bij een restaurant in de rijstvelden voor het avondeten. Baga heeft op verzoek ook een verjaardagstaart geregeld. We hebben tegen half zes gereserveerd, maar het lukt geen van allen om op tijd bij het restaurant te zijn. Door het drukke verkeer, veel toeristen van Java met eigen auto’s en twee weg afsluitingen voor grote tempel ceremonies, komen we helaas al in het donker aan bij het restaurant. Een rit die normaal in 20 minuten te doen is duurde nu 2 uur. Het uitzicht over de rijstvelden was hierdoor helaas beperkt, maar de sfeer en het eten was er zeker niet minder om. Baga en Devi maken hen entree met de verjaardagstaart waarna we heerlijk samen hebben gegeten met als dessert de taart.

Verjaardagstaart

Na het eten bij Devi en Baga in de auto terug naar het hotel, nu wel in 20 minuten tijd. De reislog ge-update en dan naar bed. Wederom is het na middernacht geworden als ik dit upload. Probleempje met de draadloze verbinding via mijn laptop dus stiekem een kabel in een switch geprikt die ik op de gang aan het plafond zag hangen.

Morgen, dinsdag, hebben we een tour door Bali waarvoor we om 08.00 uur worden opgehaald bij ons hotel. Binnenkort nog een update dus.

Voor nu lekker slapen hier.

PS: Iedereen bedankt voor de felecitaties namens Jesse.

(meer foto's geupload)

1. Ron:
    21 juli 2015
    Zeker leuk om zo je verjaardag te vieren en jammer dat het te donker was om een mooi uitzicht over de rijstvelden te hebben. Maatje geniet er nog even van. Ik ben gisteren op de motor naar het werk gegaan, maar zoals gebruikelijk hier in Nederland gaat het precies om 17:00 uur regenen, dus kwam ik zeiknat thuis. Dikke knuffel paps.