Strand nu het nog kan & vliegveld weer gesloten

22 juli 2015 - Legian, Indonesië

Vandaag, woensdag, is Jesse met de broer van Devi op pad voor het maken van foto’s.
Ze hadden om half 12 afgesproken bij ons hotel, maar dat men hier niet zo van de tijd is blijkt wel als Devi’s broer pas om kwart over 12 aanwezig is. Ze vertrekken met de auto naar het zuiden van  Bali om daar ‘photohunting’ te gaan doen.

Claudia en ik gaan naar het strand. Heerlijk nog even een laatste volle dag genieten van de zon en de zee.
Vanaf het strand heb je in de verte zicht op landings-/ startbaan van het vliegveld. Het valt mij op dat er geen enkel vliegtuig vertrekt of aankomt op Bali. Pas later op de middag landen er drie vliegtuigen en stijgt er eentje op. Het zal toch niet zo zijn dat er weer problemen zijn?

Vliegveld weer gesloten.
Bij terugkomst in het hotel om kwart voor zeven snel even internet gecontroleerd en wat blijkt…. “Luchthaven Bali voor de derde keer in deze maand gesloten”, dus toch.

Op NU.nl  (link) staat inmiddels dat de luchthaven vandaag voor de derde keer in twee weken tijd is dicht gegaan. Autoriteiten schatten dat het vliegveld tot donderdag zes uur (06:00) gesloten blijft. Onze vlucht is om tien over half twaalf (23:40)….. afwachten en hopen dat we geen problemen/vertraging ondervinden.