Tour de Bali

21 juli 2015 - Legian, Indonesië

Het moest er uiteindelijk toch nog van komen, want je bent toerist of je bent het niet.
Vandaag, dinsdag, hebben we een dagtrip gemaakt. Zelf samengesteld en via één van de vele touraanbieders op straat geboekt.

De wekker gaat om kwart voor zeven zodat we nog tijd hebben om even te douchen e n daarna te ontbijten.  We worden netjes zoals afgesproken om kwart over acht opgehaald bij ons hotel. Op het programma staan de rijstvelden van Pacung, de fruit- en bloemenmarkt van Candi Kuning. Vervolgens gaan we naar Bedugul en het Beratan meer waar de Ulun Danu tempel is te zien. Na de tempel naar de Git Git watervallen en als afsluiting naar Lovina waar de Banjar warm water bronnen zijn. Eigenlijk van zuid naar noord Bali en terug.

Alles verloopt naar wens en we hebben een leuke dag achter de rug als we uiteindelijk tegen half tien ’s avonds weer terug zijn in het hotel . Nog net op tijd om dichtbij ergens wat te gaan eten.  Het was een vol programma en een lange rit. Houd daar bij in gedachten dat de zon hier om zes uur ondergaat en dat het om zeven uur donker is.

Het hoogte punt van de tour was het bezoek aan de Git Git watervallen. Vanaf de parkeerplaats nog een behoorlijke wandeling en klim, maar dan heb je ook wat. Het mooie van alles was dat je zelfs kan/mag zwemmen onder de watervallen. Dat hebben Jesse en ik dan ook gedaan. De zwemspullen lagen nog in de auto, dan maar in de onderbroek in het water. We zijn er nu en deze kans laten we niet lopen. Het water is fris, zeg maar rustig koud. Maar als je er een maal aan gewend bent is het heerlijk. Na het badderen even een tijdje langs de kant staan kijken en in een mum van tijd weer opgedroogd door de zon.

De warm water bronnen zijn tot zes uur open en wij komen daar om vijf uur aan.  Ook hier nog even het water in geweest. De bronnen worden “Holy Hot Spring” genoemd. Nu maar hopen dat het water een positief effect op ons gaat hebben.

Groeten uit Bali.

PS: door problemen met de internet verbinding gisteren nu pas kunnen uploaden.
Zie ook onder foto's. Video's uploaden lukt helaas niet door de beperkte bandbreedte hier.

1. Ron:
    22 juli 2015