Bye Bye Dubai

2 juli 2015 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

De laatste dag in Dubai zijn we naar het strand geweest. Het eerste stuk per metro en dan nog een eindje met de taxi naar het Jumeirah Beach Park, althans dat was de bedoeling. De taxi chauffeur vertelde ons dat het beach park gesloten was i.v.m. werkzaamheden, er stonden ook een aantal borden langs de weg die dit aangaven. Als alternatief zijn we toen maar naar het Jumeirah strand gegaan naast de Burj Al Arab.

Burj Al Arab

We hoorden ook al van de taxichauffeur dat het nog laag seizoen is en er dus bijna geen toeristen zijn. Dan merkten we dus ook op het strand, want de mensen daar waren op een hand te tellen. Ook hier kan de ramadan ook weer aan meegeholpen hebben.

Toch maar even de zee in geweest. Het zeewater is lauw warm, helder en heerlijk om in te zwemmen. Helaas op het strand geen palmbomen of parasols om onder te schuilen, dus na een uurtje of anderhalf de eerste de beste taxi genomen, terug naar het hotel en daar maar verder verkoeling gezocht in het zwembad.

Na het zwemmen een restaurantje opgezocht voor het avondeten en daarna terug naar ons hotel om onze koffers te pakken voor het vervolg van onze reis naar Bangkok. We hebben de receptie gevraagd een taxi te regelen voor kwart voor acht.