Vliegvelden Indonesië dicht door as vulkaan

10 juli 2015 - Patong, Thailand

Zojuist terug van een dagje strand, en hoor via (internet)radio dat er op dit moment geen vliegverkeer mogelijk is met Bali. Hopelijk verbeterd de situatie snel en kunnen we maandag wel naar Bali vliegen. Op de website van Tigerair (onze vliegmaatschappij van Thailand, via Singapore naar Bali) staat dat hun vluchten op dit moment ook geannuleerd zijn. Even afwachten dus....

Bericht van Telegraaf website:
Het vliegverkeer van en naar het Indonesische eiland Bali blijft voorlopig stilliggen. Door een uitbarsting van een vulkaan op Oost-Java zijn inmiddels 357 binnen- en buitenlandse vluchten geannuleerd.

De veroorzaker is de vulkaan Raung, die sinds juni weer actief is. De vulkaan ligt ongeveer 150 kilometer ten westen van Bali in Oost-Java. De wind heeft aswolken richting Bali geblazen, waardoor het zicht op de internationale luchthaven van Kuta, niet ver van de Balinese hoofdstad Denpasar, zeer beperkt is.

Afhankelijk van of de wind gaat draaien, blijft de belangrijkste luchthaven op het vakantie-eiland gesloten. De autoriteiten blijven alert, meldde het Ministerie van Verkeer.

De luchthaven op Bali is dankzij de enorme toeristenindustrie op het eiland de op twee na drukste luchthaven van Indonesië. Er komen en gaan gemiddeld meer dan 41.000 reizigers per dag. Behalve de luchthaven van Kuta zijn ook de kleinere vliegvelden Blimbingsari en Notohadinegoro in het oosten van Java volgens Indonesische media vooralsnog dicht.

1. Ron:
    10 juli 2015
    Jeetje, jullie komen ook van alles tegen op deze trip. Ramadan, regentijd en nu as van een vulkaan. Als straks wel weer gevlogen kan worden lijkt me dat er ook veel as overal is verspreid. Ik hoop dat de reis verder voorspoedig blijft verlopen.
    Groeten uit een zonnig nederland.
  2. Saritha:
    10 juli 2015
    Hallo vakantiegangers,
    Zo zo jullie maken wat mee...
    Dat is ff balen, geduld hebben en hopelijk gaat de wind draaien! En kan de reis weer verder... nu maar weer strand op? Vervelend...hihi!

Leuke verhalen en volg jullie blog dagelijks!

Groetjes oet Booorn!
  3. Gerard & Jennie:
    11 juli 2015
    Hallo,Richard Claudia Jesse,
    Wat een toestand: Vulkaan-uitbarsting.
    Ga je met vakantie,alles goed gepland,en dan zoiets.
    Wij hopen dat jullie reis, zonder problemen,verder door kan gaan!
    Hier is alles okee, mooi weer met af en toe een buitje.echt Nederlands .
    Groeten ut t'Vejenne.van
    pa & ma Nijboer.
  4. Annie en jan:
    11 juli 2015
    Zaterdagmorgen 11juli 11uur ik hoor zojuist op de radio dat de wind gedraaid is zodat de aswolk de andere kant uitwaait,maandag komt het wel goed,hier in boorn is alles goed.we wensen jullie verder nog veel plezier,zonder oponthoud.groetjes van Annie en jan