Lekker geslapen, daarna slenteren door de malls in Dubai

29 juni 2015 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Na een goede nachtrust, maar waarschijnlijk door de vermoeidheid van de reis en geholpen door het tijdverschil werden we vanmorgen iets later wakker dan gepland. De wekker was ingesteld om ons te wekken om half 9, daarna nog even omdraaien en dan iets te laat wakker worden….

Maar goed het is vakantie dus niets aan de hand. Even douchen en dan naar de bovenste verdieping van het hotel voor een ontbijtje. In de lift hadden we bij aankomst gezien dat er een ontbijt buffet zou worden geserveerd van half 8 tot half 12 op de bovenste verdieping van het hotel voor slechts 20 AED (4,80 EUR) en dat leek ons wel wat.

Helaas gooit de Ramadan roet in het eten, want eenmaal in het restaurant blijkt dit leeg te zijn en er alleen brood en/of omelet beschikbaar is en dat moet in je kamer opgegeten worden. We besluiten daarom maar naar de Mall of Emirates te gaan, want door zijn op zijn minst twee foodcourts en voldoende mogelijk voor ontbijt. Echter ook daar is er in verband met de Ramadan niets van eten te vinden. Alle restaurants of ander shops met etenswaar zijn gesloten tot zonsondergang. Na goed rond kijken blijkt er toch een mogelijkheid. Het eten in sommige gelegenheden word afgeschermd zodat het niet zichtbaar is voor hen die nu vasten. Zij die niet vasten kunnen we eten kopen , maar mogen het niet in het restaurant of op het terras opeten . Daarvoor moet je naar een gedeelte van de Mall dat letterlijk is afgeschermd met grote schermen waarop geschreven staat er alleen achter die schermen gegeten mag worden.

Na ons ontbijt hebben we wat rondgelopen door de Mall en bij de supermarkt wat spulletjes gekocht voor ons ontbijt morgen. De spulletjes voor het ontbijt teruggebracht en daarna met de Metro naar de grootste shopping mall, de Dubai Mall, gegaan. Daarvoor eerst een soort van OV-chip kaart gekocht zodat we gemakkelijk met de metro, of skytrain, kunnen reizen.

Naast Dubai Mall staat ook de  Burj Khalifa, het hoogste gebouw  en bevind zicht ook de Dubai Fountain. Morgen gaan we de Burj Khalifa, de fontein hebben we vandaag bezocht. Ik weet niet of het komt door de Ramadan, maar het is overal bijzonder rustig. Niet gemakkelijk om ergens aan eten te komen voordat de zon onder is gegaan.

Een dagje shopping malls en de bijzondere bouwerken van Dubai bekeken. Ons avondeten genuttigd op een terras naast de fontein en daarna nog wat rond gewandeld om vervolgens de metro terug te nemen en tegen half 12 terug te zijn in het hotel. Verhaaltje schrijven voor dit reisverslag en uitrusten.
Nu is het inmiddels kwart voor twee, hoogste tijd om te gaan slapen.

Welterusten iedereen…. Tot gauw.

1. Ron:
    30 juni 2015
    Dat is mooi balen dat jullie precies rond ramadan daar zijn. Maar na zons ondergang kun je je volgens mij helemaal vol eten toch? Paar foto's gezien en filmpje van de fontein. Ziet er mooi uit. Veel plezier en groeten vanuit een zeer warm nederland.