Dagje strand en dag trip

11 juli 2015 - Patong, Thailand

Strand
Gisteren, vrijdag, hebben we een dagje strand gedaan. Eerst even een ontbijtje gegeten bij een restaurantje hier in de straat. Club sandwich en een heerlijke cappuccino voor 5 EUR. Net tijdens onze brunch begint het ineens te plenzen. Het regenseizoen slaat weer eens toe. Gelukkig is het maar een korte bui en binnen no time is het weer broeierig warm. We laten onze plannen niet wijzigen door deze regenbui en lopen terug naar ons appartement en halen onze zwemspullen op.

Het Patong strand is nog geen 5 minuten lopen van ons appartement, aan het einde van de straat. We huren 2 matrasjes en een parasol 200 THB ( ong. 7,50 EUR) en zoeken een fijn plekje op in de zon. Plek is er genoeg, want het is niet echt druk op het strand. Onze zomervakantie periode blijkt in Thailand een rustige periode te zijn. Vanaf oktober t/m januari is hier eigenlijk hoogseizoen is ons al door velen hier verteld. Geen probleem mee, lekker rustig en de prijzen zijn nu nog lager dan zo meteen later in het jaar.

Natuurlijk lopen ook hier op het strand de verschillende verkopers rond en binnen een half uur onderwerpt Jesse zich aan een massage van een uur op het strand. Voor ons alle drie een gekoeld drankje erbij en het genieten kan beginnen. De zee is hier net echt rustig te noemen en er zijn redelijk wat golven. Het blijft gelukkig verder de hele dag droog en we blijven tot een uur of vijf op het strand.

Na het strand even douchen, toen de was weg gebracht en na een avondwandeling heerlijk Thais gegeten. Bij terugkomst drinken we nog een biertje bij de dames die voor ons hotel een soort van bar hebben. Was best gezellig en eigenlijk komen we te laat in bed, want morgen moet we vroeg op voor een dagtrip. We worden om kwart voor acht opgehaald.

Zaterdag, Phang Nga Bay by speed boat
Voor vandaag, zaterdag, gaan we een dag tour maken. De wekker gaat al vroeg, zo vroeg ging die nog niet tijdens deze vakantie. Half zeven opstaan en gereed maken voor de dag. We lopen eerst naar het restaurant naast ons hotel, waar ze een ontbijt buffet hebben. Voor 200 THB per persoon kunnen wij aanschuiven.

Als we terug zijn in het appartement wordt er op de deur geklopt door iemand van het hotel, met de mededeling ons vervoer inmiddels is gearriveerd. Na een uurtje rijden komen we aan bij de Ao Por Pier. Hier begint het verzamelen van de mensen die met dezelfde tour, dezelfde boot mee moeten.

Tegen tienen vertrekken we met de speedboot met zo ongeveer 25 personen naar het eerste eiland. Op het programma staan Panak Island, Hong Island. Dit zijn kalksteen eilanden in de Andaman zee die er door hun grillige vormen bijzonder uitzien. In de rotsen/eilanden bevinden zich gangen stelsels die we te voet en zelfs per kano bezoeken.

De speedboot vaart met hoge snelheid van het ene naar het andere eiland. Af en toe hebben we weer een regenbui tussendoor, maar gelukkig is het droog als we van boord gaan. Tegen lunchtijd komen we aan bij Panyee Island. Eigenlijk is het geen eiland, maar een drijvend dorp. De lunch smaakt heerlijk en we hebben nog even de tijd om wat rond te lopen en foto’s te maken.

Na zo’n anderhalf uur vertrekken we met de boot naar Khao Phing Kan, oftewel het James Bond eiland.Op dit eiland, dat ook zo’n typische vorm heeft is onder andere de James Bond film “The man with the golden gun” opgenomen. Hier gaan we wederom van boord zodat we de nodige foto’s kunnen maken.

De reis gaat verder naar een eiland dichtbij en stappen over in een kano. We hoeven zelf niet te peddelen, dat wordt namelijk door een ervaren gids gedaan die ons door en langs verschillende grotten en tunnels vaart.

Rest ons nu nog de afsluiter van de dag met een bezoek aan Naka Island, waar we zo’n anderhalf uur de tijd hebben om heerlijk te zonnen en te zwemmen. Veel te snel is het al weer tijd om te vertrekken met de boot naar Phuket om vervolgens weer richting Patong te rijden.

Moe van de warmte en de vele indrukken komen we terug in ons appartement.
Wederom een heerlijke vakantie dag voorbij.
Nu nog een volle dag te gaan en dan een dag reizen van Phuket naar Bali, via Singapore.